A Tod Tapscott által "n-gener ációnak" nevezett ifjúság soha nem látott hatékonysággal tanul, dolgozik és játszik (Tapscott, Don: The Rise of Net Generation ). A nebuló az információt rendkívüli gyorsasággal szippantja fel a médiumtól függetlenül. A digitális generáció a különféle médiumokon megjelenő információt virtuális ismerősei segítségével azonnal újraértelmezi. A passzív olvasó a rögtönzött viták révén egyben oktatóvá és új tartalmak előállítójává válik. A tudás a leghatékonyabb módon szerveződik újra és újra teret adva egy új minőségnek: a valós idejű interaktív tanulásnak.
Az n-generációs tanuló jegyzeteit nem fiókban, hanem nyilvános blogjában tárolja; az erre adott visszajelzések elősegítik az életképes gondolatok fennmaradását. A címkézési eljárások használatával rendkívül nagy mennyiségű adat szűrése valósul meg, az RSS pedig lehetővé teszi a publikált tartalmak folyamatos újraszerveződését. A kettő pont nullás forradalom technológiai értelemben lehetővé teszi a tanuló kutatóvá történő metamorfózisát.
Ian Jukes és Anita Dosaj szerint a "született digitális tanuló" anyanyelve az internet, míg az "emigráns digitális tanárok" csak megtanulták azt. Ebből adódik egy sor preferenciakülönbség a két tábor között ( Jukes & Dosaj ).
Született digitális tanuló |
Emigráns digitális tanár |
az információhoz többféle médium által jut el (gyors hozzáférés) |
nyomdafesték sovinizmus (lassú hozzáférés) |
párhuzamos információfeldolgozás, párhuzamos terhelhetőség |
egyszintű információfeldolgozás, egyszintű terhelhetőség |
kép, hang és videó preferenciája a szöveggel szemben |
szöveg preferenciája a kép, hang és videóval szemben |
non-lineáris feldolgozási mód |
lineáris információfeldolgozás |
szimultán interakció preferencia |
egyéni munkavégzés preferencia |
belső tanulási motiváció |
külső tanulási motiváció |
azonnali jutalomorientáltság |
késleltetett jutalomorientáltság |
a releváns, azonnal használható információk tanulásának preferenciája |
irányított, curriculáris tanulási mód sztenderd tesztekkel a végén. |
Táblázat: Született digitális tanuló (Jukes & Dosaj munkássága nyomán).